Інклюзивно – ресурсний центр
КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Черняхівської селищної ради
Створений рішенням двадцять третьої сесії Черняхівської районної ради VII скликання від 23.03.2018 року «Про створення Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черняхівської районної ради Житомирської області», розпочав діяльність з 13 листопада 2018 року.
Центр має власний статут, затверджений рішенням І сесії Черняхівської селищної ради VIII скликання від 11.12.2020 року.
Місцезнаходження Центру: майдан Рад, 2, смт Черняхів.
Контактний телефон: (098)7762-924
Колектив ІРЦ
В.о. директора –
Войналович Тетяна Степанівна
Практичний психолог; консультант методу позитивної психотерапії; сертифікований тренер по роботі з комплектом діагностичних методик для ІРЦ (Leiter-3, WISC-IV, Conners-3, PEP-3, CASD); арт-педагог –
Пивовар Анастасія Сергіївна
Вчитель-логопед, педагог по
сенсорно-моторній корекції –
Денисенко Леся Миколаївна
Вчитель-дефектолог –
Мельник Інна Валеріївна
вчитель-реабілітолог, фахівець з фізичної терапії, ерготерапевт, фахівець з кінезіотейпування – Корінець Євгеній Сергійович
Мета утворення ІРЦ
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черняхівської селищної ради утворена з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Завдання інклюзивно-ресурсного центру
- Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.
- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.
- Участь педагогічних працівників ІРЦ в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти та дошкільної освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини.
- Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.
- Ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою.
- Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання.
- Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям.
- Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів.
- Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
- Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.
- Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
- Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
- Підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.