За І півріччя 2025 року до Черняхівської селищної ради надійшло 1196 звернень громадян
До основних прав, наданих державою громадянам, крім невід’ємних, можна віднести право на звернення та ін.
Звернення громадян стосуються різних напрямів діяльності суспільства й держави, але, як правило, мають єдину мету – акцентувати увагу відповідних органів і посадових осіб на необхідності розв’язати проблеми, що зачіпають суспільні інтереси або інтереси конкретної особи.
Аналіз динаміки надходжень звернень громадян свідчить про збільшення їх кількості в 2025 році – 1196 звернень, що на 337 або 39% більше в порівнянні зі звітним періодом 2024 року.
Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», громадянам забезпечена можливість звертатись до селищної ради особисто, на прийомі до керівництва, а також з використанням засобів електронного зв’язку.
За звітний період у керівників селищної ради на особистому прийомі були 24 заявники з актуальними питаннями щодо покращення соціального становища, комунального господарства, ремонту доріг громади, благоустрою селища (обрізка дерев на узбіччях доріг, утримання кладовищ), соціального захисту населення, земельних відносин та інші. Жодне зі звернень не залишилось поза увагою, всі отримали вмотивовані відповіді.
На виконання вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення в селищні раді здійснюється опрацювання електронних звернень громадян. Упродовж звітного періоду надійшло 20 електронних звернення. Всі звернення оперативно прийняті та опрацьовані, заявникам надано необхідну допомогу щодо вирішення порушених питань.
Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни в звітному періоді, як і впродовж останніх років, займає питання соціального захисту (776 звернень).
З даним питанням здебільшого звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема люди з інвалідністю, пенсіонери, військовослужбовці, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, тобто особи, які потребують особливої уваги щодо задоволення їх повсякденних запитів та вирішення життєвих проблем.
Для вирішення питання щодо надання матеріальної допомоги протягом звітного періоду виділено:
- 1 млн. 218 тис. 550 грн одноразової грошової матеріальної допомоги;
- 53 тис. 500 грн з коштів фонду депутатів селищної ради.
Актуальними залишаються питання аграрної політики і земельних відносин (158 звернень).
На особливому контролі перебувають колективні звернення (9), - це питання освіти, житлово-комунального господарства, покращення якості питної води, екології та природних ресурсів.
Жителі громади зверталися до селищної ради щодо отримання:
- Акту на встановлення факту здійснення догляду за особами з інвалідністю I чи II групи та особами, які потребують постійного догляду, - 155 осіб.
- Акту обстеження матеріально - побутових умов проживання – 70 осіб.
Загалом за підсумками розгляду звернень позитивно вирішено – 1081 звернення, що становить 90,4 % від загальної кількості звернень. Надано роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушених проблем на 101 звернення (8,4%), відмовлено в задоволенні – 14 (1,2%).
Фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості та формалізму при розгляді звернень, фактів невиконання чи неналежного виконання службових обов’язків щодо розгляду звернень громадян в селищній раді не зафіксовано.