Про розгляд звернень громадян у Черняхівській селищній раді за 2022 рік
Одним із найважливіших заходів щодо забезпечення законності в державному управлінні є право громадян на звернення до державних органів влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій різних форм власності, громадських об'єднань.
Саме звернення відображають очікування людей на забезпечення стабільної роботи органів влади, встановлення належного правопорядку, можливості вирішення місцевих проблем.
Робота посадових осіб Черняхівської селищної ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян.
Ситуація в державі відобразилася і на кількості звернень громадян. Їх кількість, враховуючи помісячний аналіз, варіювалася залежно від питань, які мали вплив чинників загальнодержавного характеру. Спостерігається зменшення кількості письмових звернень у порівнянні з попередніми роками.
За 2022 рік до Черняхівської селищної ради надійшло 1147 звернень громадян, що на 54,7 % або 1387 звернень менше, ніж у минулому році.
У 2022 році розглянуто 17 колективних звернень, які мали різноманітну тематику. У колективних зверненях були порушені наступні питання:
- комунального господарства;
- житлові;
- освіти;
- діяльність об’єднання громадян, релігії та міжконфесійних відносин.
На особистому прийомі керівництва ради побувало 108 осіб.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян», усі звернення, які надходили до селищної ради, розглядалися в передбачені законом терміни. З усіх вирішено позитивно 939 звернень, надано роз’яснено згідно з чинним законодавством на 176 звернень, відмовлено в задоволенні на 32 звернення.
Анонімних звернень на адресу селищної ради не надходило.
За минулий рік надійшло 13 електронних звернень, які були розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства.
З метою удосконалення роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування впроваджена система електронних петицій на сайті Черняхівської селищної ради. Розділ сайту «Електронна петиція» працює у звичайному режимі. В 2022 році на адресу селищної ради надійшло дві електронні петиції, з яких:
- щодо створення умов для зайняття зимовими видами спорту дітьми (не отримала необхідну кількість голосів на свою підтримку);
- щодо капітального ремонту дороги від смт Головине до села Горбулів (набрала необхідну кількість голосів на свою підтримку та була розглянута відповідно до компетенції селищної ради).
Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни за 2022 рік, займають питання соціального захисту - 462, що становить 40,3 % від загальної кількості.
За наданням одноразової матеріальної допомоги продовжують звертатися громадяни, які з тих чи інших причин потрапили у складні життєві обставини.
За минулий рік було виділено 426 900 грн. одноразової грошової матеріальної допомоги на лікування та в інших випадках, передбачених Програмою та Положенням "Про надання одноразової грошової матеріальної допомоги громадянам". Жодне звернення про надання матеріальної допомоги селищна рада не залишила без відповідного реагування. Частина з них була задоволена за рахунок коштів депутатських фондів депутатів селищної ради (42 500 грн).
Друге місце за актуальністю посідають питання аграрної політики і земельних відносин – 315, що становить 27,4 % від загальної кількості.
Переважна більшість звернень громадян стосувались вирішення питань розроблення та затвердження проєктів землеустрою, технічних документацій, передачі у власність або оренди земельних ділянок. Дані заяви розглянуті на засіданнях сесій селищної ради та прийняті відповідні рішення. По окремих заявах надані попередні (проміжні) відповіді.
Третє місце посіли питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку 135, що становить 11,8 % від загальної кількості.
Питання комунального господарства на четвертому місці – 65 (5,7% від загальної кількості).
Інші звернення, які надійшли від громадян, стосувалися питань:
- житлової політики - 48;
- праці і заробітної плати - 3;
- охорони здоров”я - 3;
- екології та природних ресурсів – 20;
- освіти - 10;
- сім”ї, дітей та молоді - 11;
- фінансової, податкової, митної політики - 7;
- діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 2;
- інші питання – 66.
Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема особи з інвалідністю, ветерани війни та праці, внутрішньо переміщені особи, які втратили свої домівки, майно та роботу, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.
За звітний період надходили звернення від:
- учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 15;
- осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 101;
- дітей війни – 3;
- членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 14;
- учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 6;
- сімей опікунів та піклувальників - 14.
Робота зі зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва селищної ради і наділа буде спрямована на вирішення соціальних та життєво важливих проблем мешканців громади.