Інклюзивно – ресурсний центр
КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Черняхівської селищної ради
Створений рішенням двадцять третьої сесії Черняхівської районної ради VII скликання від 23.03.2018 року «Про створення Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черняхівської районної ради Житомирської області», розпочав діяльність з 13 листопада 2018 року.
Центр має власний статут, затверджений рішенням 14 сесії Черняхівської селищної ради VIII скликання від 22.10.2021 року.
Місцезнаходження Центру: майдан Рад, 2, смт Черняхів.
Контактний телефон: (098)7762-924
Колектив ІРЦ
В.о. директора –
Войналович Тетяна Степанівна
Магістр спеціальної освіти, фахівець (консультант) (вчитель -логопед), фахівець зі створення сенсорної дієти, сертифікований психодіагност з правом застосування тесту для визначення невербального інтелекту Leiter-3. –
Денисенко Леся Миколаївна
Магістр спеціальної освіти, фахівець (консультант) (вчитель-дефектолог) –
Мельник Інна Валеріївна
Фахівець (консультант) (практичний психолог), сертифікований користувач методики діагностики розладу дефіциту уваги та гіперактивності Conners-3 -
Забродська Ірина Миколаївна
Мета утворення ІРЦ
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черняхівської селищної ради утворена з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Завдання інклюзивно-ресурсного центру:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
6) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
7) визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
8) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
9) інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
10) ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ”;
11) підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
- надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.